Rodzaj działań i przedsięwzięć wynika-jących z wymagań rozporządzenia MENiS z 01.12.2004r. |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
- § 7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
|
- Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
- Uczestnictwo bądź współpraca w stałych szkolnych komisjach przedmiotowych oraz doraźnie powoływanych (komisje egzaminacyjne.)
- Współpraca z Dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym dotycząca współorganizowania imprez, konkursów, wycieczek.
- Współpraca z Samorządem Uczniowskim podczas organizacji imprez szkolnych, środowiskowych, konkursów.
- Współpraca z Radą Rodziców.
- Kontakty z rodzicami.
- Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wychowawcami klas.
- Współpraca z biblioteką szkolną.
Korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno- wychowawczej. |
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Według terminarza.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Według potrzeb
|
Potwierdzenie obecności
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Potwierdzenia
Potwierdzenia
|
- § 7.1.2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
|
- Napisanie pracy doktorskiej i jej obrona na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Opolskiego.
- Udział w programie Centrum Edukacji Obywatelskiej „Nauczyciel z klasą”.
- Udział w programie „Śpiewająca Polska”.
- Udział w konferencjach przedmiotowo-metodycznych organizowanych przez Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Opolu.
- Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej w ramach WDN.
- Udział w różnego rodzaju warsztatach metodycznych, konferencjach i seminariach z zakresu metodyki, dydaktyki i wychowania.
- Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki prowadzenia katechezy, pracy z chórem.
- Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy – budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych.
- Hospitowanie lekcji nauczyciela religii i nauczycieli przedmiotów humanistycznych oraz prowadzenie lekcji otwartych dla stażystów i innych nauczycieli.
|
2007 – 2008 r.
2007/2008 r.
2006/2007 r.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Według terminarza |
Praca, dyplom
Zaświadczenie
Potwierdzenie
Zaświadczenia
Zaświadczenia
Zaświadczenia
Bibliografia metodyczno – przedmiotowa
Teksty, czasopisma, materiały ewangelizacyjne, materiały nutowe.
Arkusze hospitacyjne, scenariusze, Potwierdzenia
. |
- § 7.1.3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
|
- Uczestnictwo w konsultacjach zbiorowych dla nauczycieli rozpoczynających staż na stopień nauczyciela mianowanego organizowanych przez Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Opolu.
- Analiza dokumentacji.
- Karta Nauczyciela.
- Rozporządzenie MEN z 3. sierpnia 2000r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
- Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004r.
- Rozporządzenie MEN z 19. kwietnia 1999r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
- Ustawa o systemie oświaty.
- Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, prasa oświatowa, Internet)
- Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego na podstawie lektury czasopism oświatowych i publikacji na stronach www.
|
20.09.2006 r.
Cały okres stażu
|
Zaświadczenie
Teksty rozporządzeń, notatki. |
- § 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tym działaniu.
|
- Współpraca z opiekunem stażu.
- Zawarcie kontraktu.
- Ustalenie terminów spotkań i konsultacji z opiekunem.
- Hospitacja lekcji opiekuna stażu i ich omówienie.
- Samoocena pracy i osiągnięć – określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
- Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
- Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o ich wartości merytoryczne.
- Opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny – tworzenie lub gromadzenie gotowych rozkładów materiałów i planów wynikowych
- Opracowanie i stosowanie przedmiotowego systemu oceniania z religii korelującego z WSO.
- Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.
- Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, plansze, testy, prezentacje multimedialne.
- Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami i kontakty międzyszkolne
- Publikowanie własnych prac.
- Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie.
- Publikacja scenariuszy lekcji.
- Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienników lekcyjnych i pozalekcyjnych, oraz dokumentacji informacyjno-sprawozdawczej.
|
Wrzesień 2006r.
Raz w miesiącu.
Raz na dwa miesiące.
Po każdym roku pracy.
W ciągu całego roku szkolnego.
2006/2007r. Cały okres stażu
|
Kontrakt
Terminarz spotkań, notatki.
Notatki z hospitacji.
Notatka
Dokumentacja w postaci pomocy dydaktycz-nych, programów, rozkładów, PSO, zdjęć.
Potwierdzenie pisemne.
Zaświadczenie
Dokumenty szkolne. |
- § 7.2.2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
|
- Promowanie szkoły oraz środowiska lokalnego poprzez organizowanie międzynarodowych warsztatów ze szkołą z Saarbrucken.
- Promowanie szkoły poprzez udział chóru szkolnego w programie „Śpiewająca Polska”.
- Reprezentowanie szkoły poprzez występy chóralne na terenie gminy, powiatu, województwa.
- Współpraca z katechetami w parafii i grupami parafialny.
- Współorganizowanie i współudział w uroczystościach szkolnych.
- Współtworzenie i aktualizowanie strony www w tematyce działalności chóru.
- Organizowanie bądź współudział w wycieczkach i wyjazdach szkolnych, klasowych.
- Organizowanie bądź współorganizowanie szkolnych konkursów i turniejów wiedzy.
- Organizacja i przeprowadzenie szkolnych warsztatów chóralnych.
- Współorganizowanie uroczystości szkolno -kościelnych i dni wychowawczo -rekolekcyjnych.
- Przygotowanie uczniów do koncertów, wymiany, konkursów. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla chórzystów.
- Przygotowanie gablot i gazetek ściennych o tematyce ewangelizacyjnej i kulturalnej.
- Publikacje w prasie lokalnej dotyczące wydarzeń z życia szkoły.
- Zainteresowanie aktualnymi problemami społecznymi, lektura czasopism, prasy lokalnej.
- Rozwiązywanie aktualnych problemów natury wychowawczej na forum klasy bądź też poza nią.
|
Według terminarza.
2006/2007 r.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Według terminarza.
Według terminarza.
Dwa razy w roku szkolnym.
Według terminarza.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Według potrzeb.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
|
Kronika chóru, zdjęcia
Zaświadczenia
Zaświadczenia
Zaświadczenia
Zaświadczenia
Strona www
Dokumentacja pisemna, zdjęcia
Sprawozdania, zdjęcia, kopie.
Zaświadczenie
Dokumentacja pisemna, zdjęcia
Potwierdzenia
, dyplomy.
Zdjęcia
Kopie artykułów. |
- § 7.2.3. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
|
- Korzystanie ze szkolnej strony internetowej i poczty elektronicznej w kontaktach z partnerami szkoły.
- Współtworzenie wraz z nauczycielami informatyki oraz uczniami strony internetowej o działalności chóru szkolnego
- Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych.
- Prowadzenie dokumentacji szkolnej przy pomocy komputera – pisanie konspektów, sprawozdań.
- Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej (lekcje z Internetem, ankiety, zadania)
- Korzystanie z nowości dydaktycznych na stronach www, portali katolickich i wykorzystywanie ich na lekcjach (karty pracy, testy). Dzielenie się pozyskaną wiedzą i materiałami z innymi nauczycielami.
- Publikacje na stronach www.
- Tworzenie baz łączy do stron www z zakresu dydaktyki katechezy, wychowania, pracy z chórem, rozbudzania muzykalności ucznia.
- Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
|
Cały okres stażu
2007-2008 r.
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
2006/2007 r.
Cały okres stażu
VI 2009r |
Strona www
Testy, konspekty, materiały nutowe.
Sprawozdania, konspekty.
Konspekty.
Zaświadczenia
Spis stron www
Sprawozdanie |
- § 7.2.4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
|
- Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
- Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma, gazetka szkolna „Nauczyciel Zamku”).
- Korzystanie z publikacji na stronach www poświęconych nauczaniu i wychowaniu w szkole, materiałów ewangelizacyjnych, śledzenie nowości wydawniczych w Internecie.
- Uzupełnianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie przygotowania uczniów do prezentacji siebie na forum.
- Aktywna praca nad samokształceniem i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
- Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły.
- Dostarczenie uczniom pozytywnych wzorców i pomoc w procesie kształtowania charakteru.
- Sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez, wycieczek a także pobytów za granicą.
- Realizacja zadań wychowawczych podczas prób chóralnych, spotkań ewangelizacyjnych.
- Pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych, utrzymywanie porządku na terenie szkoły.
|
Cały okres stażu
Cały okres stażu
|
Kopie artykułów, wydruki ze stron www
Dokumentacja szkolna |
- § 4.2.6. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
|
- Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i ich modyfikacji: Statut Szkoły, Plan dydaktyczno-wychowawczy, Plan rozwoju szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania. Wdrażanie regulaminów wewnątrzszkolnych.
- Analiza przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu.
|
IX, X 2006r. oraz przez Cały okres stażu
Cały okres stażu
|
Kopia statutu i WSO, notatki
Dokumentacja szkolna |